Segítség! Értékesítőnek akarnak alkalmazni!

Öt fontos dolog, amire figyeljünk, ha értékesítői, ügynöki állásra jelentkezünk. És egy állásajánlat.

Ezen az oldalon:

Ha az ember állásajánlatokat böngész, rendszeresen belefut értékesítőknek szóló, vagy legalábbis értékesítői feladatokat is tartalmazó hirdetésekbe. Jellemzően ezek azok a hirdetések, amik nagyon régóta ott vannak az oldalon, szimplán azért, mert kevés munkakeresőnek van tapasztalata vagy egyáltalán elképzelése arról, hogy mit is várnak el ilyenkor tőle. Amit fontos előre leszögezni: az értékesítés tanult, elsajátított képesség, senki sem született üzletkötő. A képesség pedig, hogy eladjunk valamit, olyan tudás, ami egész életünkben hasznos marad. Mire figyeljünk tehát, ha értékesítői álláshirdetésekbe botlunk?

1. - A Termék

Minden termék más és más. Gondoljuk át nyugodtan, hogy adott termék, olyasmi-e amit mi is szívesen használnánk. A legfontosabb dolog, hogy milyen a termék, amivel dolgoznunk kell. Minél inkább közelebb áll hozzánk valami, annál könnyebben, gördülékenyebben vagyunk képesek megtanulni a termékre jellemző dolgokat. Természetesen a termék ismeretében, jobban eltudjuk képzelni a ránk váró feladatokat is. Egy acélszerkezetekkel foglalkozó cég területi képviselőjeként például, elsősorban cégekkel fogunk tárgyalni míg, például ha napelemekről van szó, leginkább lakossági területen kell tájékoztatnunk minél nagyobb részletességgel. Ha hatalmas mezőgazdasági gépekkel kell kereskedni, akkor jó, ha van közös témánk a gazdákkal, akik ezt megvennék. Amennyiben pedig egy nagy sörgyártót képviselünk, akkor pedig készülhetünk arra, hogy a legtöbb fesztiválon már előre meg lesz a VIP belépőnk, ha sikerül megegyeznünk a szervezőkkel. Természetesen nem lehet mindenki a Ferrari magyarországi képviselője (az én álom értékesítő helyem), de fontos hogy átgondoljuk, és olyan terméket válasszunk, amit mi magunk is szívesen megvennénk. Abból nem lehet gond.

2. - Az Életpálya

Azzal kezdtem, hogy senki sem született üzletkötő. Ha most kezdjük el a szakmát, akkor érdemes olyan helyre mennünk, ahol folyamatosan képzéseken veszünk részt, és az elvárások is ehhez igazodnak. Jellemzően egy-másfél éves időtartam, mire egy üzletkötő teljesen beletanul a termékbe, kialakítja a megfelelő kapcsolatait, és önállóan képes dolgozni. Ez a legkritikusabb időszak, aki eddig eljut, az már nem fog elmenni kamiont vezetni Írországba. Nagyobb cégek esetén, a cég is befektetésként fog fel téged, és hosszú távon gondolkozik: magas fix bért biztosít a kezdeti időszakban, és megfelelő mentorálással próbál folyamatosan fejleszteni. Nagyon veszélyes az, ha idő előtt kerül valaki értékesítőként olyan teljesítménykényszerbe, amit szimplán még nem tud teljesíteni. Emiatt ha tehetjük, kezdőként mindig olyan helyet válasszunk, ahol tiszta, hogy a cég hogy képzeli el az első 1-2 évünket. Erre kérdezzünk is rá interjún: Hogy képzelik el a betanításunk, mit biztosít a cég, mik az elvárások felénk.

3. - A Jogviszony

Piaca válogatja, de egyre erősebben alakul át a magyarországi értékesítői szakma jogviszony tekintetében. Egyrészt, a jelenlegi egykulcsos adózás alkalmazottak esetén nem a legkedvezőbb feltételekkel bír, ha teljesítménybérekkel is számolunk, illetve az alkalmazotti jogviszonyunkat szabályzó Munka Törvénykönyve sem barátságos a munkavállalókkal. Értsd, hiába szeretne a cég téged jutalmazni a teljesítményedért, alkalmazottként a jutalékod legnagyobb haszonélvezője az állam marad, és a törvény sem véd jobban, mint egy alvállalkozót megfelelő szerződésekkel. Másrészt, a KATA (A kisadózó vállalkozások tételes adója) vállalkozási forma az elmúlt években stabilan alakult át úgy, hogy tökéletes legyen az értékesítők számára, foglalkozzanak biztosításokkal, vagy bármely más ügynöki tevékenységgel. Főállású KATA vállalkozóként, havi ötvenezer forintot kell kitermelni, illetve a könyvelő díját, cserébe éves szinten 12 millió forintot kereshetünk ebben a megoldásban. A „befutott” értékesítők ezért jellemzően valami vállalkozási formában dolgoznak már, hiszen a havi milliós kereset komoly lehetőség esetükben. A kezdők számára, azonban nem a legoptimálisabb megoldás, hiszen az ő esetükben fontos, hogy a vállalkozás havi költségei minden esetben ki legyenek termelve az első hónapokban is. Ha állásinterjún elhangzik, hogy a tevékenységet vállalkozóként kell végezni, mindenképpen próbáljunk úgy megállapodni, hogy az első hónapokban biztosított legyen egyfajta „indulási támogatás.”

4. - A Jutalék

A jutalékos rendszer a legijesztőbb dolog, ha kezdők vagyunk. Ingyen pénz nincs, ha valaki azt mondja hogy kevés munkával stabil jövedelemre tehetünk szert, az szimplán nem mond igazat. Az értékesítés valódi, kemény, megterhelő munka tud lenni, aminek csak kis része a valódi ügyfelezés és üzletkötés, és még nagyobb része a tanulás és felkészülés. Emiatt rendkívül fontos, hogy olyan helyet találjunk, ahol egyértelmű számunkra, hogy mennyit fogunk kapni a hónap végén. Többfajta megoldást ajánlhatnak fel: fix fizetés, fix+teljesítmény, tiszta teljesítménybér, teljesítménybér bónuszokkal. Minél nagyobb egy cég, jellemzően annál komplexebb rendszerről beszélünk. Ezen a területen nehéz jó tanácsot adni. Érdemes a termék ismeretében gondolkodni: ha egy termék kelendő, könnyen értékesíthető, alacsonyabb jutalék is kifizetődő lehet. Ha egy termék drága, és csak egy szűk kör számára szól, lehet, hogy csak havi egy eladásunk lesz, de azon is nagyon sokat keresünk. Előbbi rendszerre jó példa például a biztosítások, kötelezők, míg utóbbira például a Caterpillar munkagépek, ahol a használt darabok is 18 milliós üzletet jelentenek. Kezdőként, a legjobb megoldás a fix+teljesítménybér. Így mindig van egy stabil védőhálód az első hónapokban, de már akkor is érezni fogod, hogy mindig kifizetődő keményen dolgozni, hiszen a cég biztosan jutalmazni fog érte. Miért fontos hogy biztosan? A legtöbb munkahelyen, főleg kisvállalati környezetben, a jutalom, bónusz, még mindig leginkább a karácsonyi pulykapénzt jelenti a legtöbb alkalmazottnak, amit ritkán adnak valóban a teljesítmény alapján. Értékesítőként, ha dolgozol, ha üzleteket kötsz, ha sikereket érsz el, garantáltnak kell lennie a jutalomnak.

5. - Ügyfélszerzés és Támogatás

Végül, a legkritikusabb dolog: honnan jön az új ügyfél? Ez a legkritikusabb részlete minden értékesítői állásnak: hiszen csak új ügyfelekkel lehet növekedést, és nagyobb eredményt elérni. Leegyszerűsítve, két lehetőség van, illetve kettő közötti átmenetek: a cég biztosítja számunkra az ügyfélkört, listákat; míg a másik lehetőség, hogy céges támogatás nélkül, nekünk kell új ügyfeleket találni. Előbbi eset vállalatoknak való értékesítés esetén gyakori, ahol mondjuk ismerjük az adott területen lévő cégeket, akikkel rendszeresen kapcsolatot is kell tartanunk. Utóbbi pedig leginkább nagy, rengeteg egymással versengő értékesítő, lakosságot célzó rendszerekben jellemző, például Avon(és MLM általában) vagy biztosítási alkuszok esetében. Ahogy említettem, a legtöbb cég valahol a két véglet között van. Mindkét esetnek vannak előnyei és hátrányai: fix lista esetében például, nehéz egy pont után növekedést elérni, míg ha saját magadat kell felépítened, és ügyfélkört kialakítani, az komoly időbefektetést igényel, ami alatt nem biztos, hogy jól tudsz keresni, de hatalmas potenciállal rendelkezik. Bizonyos területeken, például biztosítás esetén, az általad szerzett ügyfelek és szerződések hozzád tartoznak, a te állományod, aminek már a fenntartásáért is komoly összegeket kapsz, ezzel is motiválnak az ügyfélszerzésre. Szintén fontos, hogy a cég támogasson a megfelelő szoftverekkel és eszközökkel. Manapság a megfelelő ügyfélkapcsolati rendszerek nélkül, iszonyatos hátrányban vagy, a többi üzletkötővel szemben. Kezdő üzletkötőként, a legszerencsésebb számodra itt a köztes megoldás: fontos hogy legyen egy induló listád, lehetőleg olyan ügyfelekből, akik már kapcsolatban vannak a céggel, nyitottak az ajánlatokra, így gyorsan érsz el sikereket. Szintén fontos, hogy a cégtől a kezdetben mindig kapj heti szinten új ügyfeleket (lead,tipp, ki hogyan hívja). De ugyanilyen fontos, hogy megtanulj önállóan is új kapcsolatokra szert tenni.

Végszó és egy ajánlat

Cégünk körmendi, családias méretű, helyi biztosítási irodába keresi 8 órás, teljes állású, adminisztratív és ügyfélkezelési feladatokkal dolgozó kollégáját. Aki ezen a módon tanulna bele a szakmába, olyan környezetben ahol van a tapasztaltabb kollégáknak ideje és lehetősége támogatni a munkáját, valamint főállásban, fix fizetéssel, kialakult ügyfélkörrel teszik lehetővé a bekapcsolódódást a szakmába. További információk és jelentkezés: http://balintsandor.hu/ weboldalon, vagy telefonon a +36-20/661-4428 számon, illetve e-maiben allas@balintsandor.hu. Facebookon való jelentkezés esetén igyekszünk minél előbb kapcsolatba lépni minden jelentkezővel.

Jó befektetések nem csak bankokban lehetnek!

Én sem kizárólag pénzügyi termékeket szeretnék Önnek javasolni, hanem olyan személyre szabott, kiforrott és stabil konstrukciókat a hálózatra folyamatosan áramot termelő napelem!

A napelem mint befektetés

A magyar városok, falvak és a táj néhány éve visszafordíthatatlanul megváltozott. Ugye Ön is észrevette, hogy mennyi családi ház tetejére kerülnek napelemes rendszerek? Természetesen ez nem véletlen. A szektor gyermekbetegségeinek kinövését követően, középtávon megtérülő, tervezhető lehetőséget kaptunk a kezünkbe.

Érdekli hogy milyen jogi szabályozások, technikai követelmények, áramszolgáltatói háttér szükséges ahhoz hogy ez a fajta pénzügyi konstrukció működjön? Szimplán csak szeretné tudni, az Ön számára milyen lehetőségek léteznek?

Egyeztessen időpontot

Nálam ennyire egyszerű ez az egész, ne halogassa a dolgot, kérje ingyenes konzultációm!

NÉV
Telefonszám
Name

Adatait a törvényeknek megfelelően, bizalmasan kezeljük. NAIH szám:
Én vagy kollégám hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!

Bálint Sándor

Prémium Biztosítási tanácsadó

Több mint húsz éve foglalkozom biztosításokkal és pénzügyi termékekkel. Számomra tanácsadóként a legfontosabb, hogy a hozzám forduló ügyfeleknek olyan valódi megoldásokat javasoljak, amelyek átgondoltak, érthetőek, és tényleges segítséget jelentenek.

Szakmai karrieremben, és vas megyei közösségi tevékenységem során is, mindig törekszem arra, hogy bárki számára elérhető és nyitott legyek.

Találkozzunk a körmendi irodában prémium tanácsadóként biztos vagyok abban, hogy hasznos tanácsokkal tudok szolgálni. Mindenkinek megvan a joga ahhoz, hogy saját pénzügyi tanácsadója legyen. És Önnek ez vagyok Én!